چه کالایی بفروشیم؟
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
چه کالایی بفروشیم؟
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:54 | بازدید : 780 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

چه کالایی بفروشیم؟

وقتی تصمیم به فروش کالا یا عرضه ی خدماتی می کنید در هر صورت باید مطمئن شوید که علاقه تان به کالای مورد نظر واقعی است . یک محک این است : آیا خودتان مصرف کننده ی آن کالا یا خدمات هستید؟ اگر نه ، معلوم می شود که از آن نوع کالا یا خدمت خوشتان نمی آید. برای مثال ، لی لمنز که 13 سال در شرکت IBM به عنوان طراح سیستم کار کرد، در سن 40 سالگی با در آمد سالیانه 500000 دلار بحران میانسالی را تجربه کرد او می گوید «IBM  پول خوبی می داد ، اما من بیشتر می خواستم و در نهایت تصمیم گرفتم اقدامی بکنم .» لی تجارتی می خواست که از آن خودش باشد. سرانجام شرکت اکسل که در کار بازاریابی خدمات از راه دور بود ، خواسته اش را بر آورده کرد .«من اکسل را دقیقاً به این دلیل دوست داشتم که یک خدمتی را به مردم ارائه می داد ، چیزی بود که مردم نیازمندش بودند و می توانستند با آن پولشان را پس انداز کنند. همه ی اینها برایم اهمیت داشت . من در اوت 1991 کار در اکسل را به صورت تمام وقت شروع کردم » 100 توزیع کننده در عرض 90 روز جذب سازمان فروش لی شده بودند. اکنون او یکی از پر درآمدترین افراد اکسل است.

 لوئیز آدریان، اهل ونکوور در بریتیش کلمبیای کانادا ، مشاور مستقل شرکت PARTY LITE GIFTS می گوید : «قبل از اینکه کارم را شروع کنم ، برایم مهم بود که کالایی که می فروشم را قبول داشته باشم. پارتی لایت در کار فروش شمع های لوکس و لوازم فرعی مربوط به دکوراسیون خانه است . لوئیز می گوید : «محصولات ما خاص است. شما نمی توانید نظیرش را در فروشگاه ها پیدا کنید. من خودم عاشقشان هستم ؛ به همین دلیل فروختن آنها به دوستانم و دوستان آنها کار آسانی است» پارتی لایت محصولاتش را از طریق مهمانی های خانگی و خریدهای شخصی ای که انجام می شود به فروش می رساند.

جفری بابنر ، وکیل حقوقی بازاریابی شبکه ای در پرتلند اوریگان می گوید : «هر کالا یا خدمتی که قابل مصرف باشد سوژه ی مناسبی برای شرکت های بازاریابی شبکه ای به حساب می آید. در گذشته این صنعت سیطره ی مواد آرایشی، مواد غذایی، وسایل شخصی و کالاهای نظافت خانگی بود. اما امروزه این طور نیست . معلم ها و والدین می توانند بازاریابی اسباب بازی های آموزشی را که موفقیت آمیز هم بوده است تجربه کنند، همچنین استفاده از کالاهای خانگی و کالاهای شخصی مطمئن رواج پیدا کرده است.»

جفری اضافه می کند که اگر کالایی همراه با دلیل و توضیح و گواه شخصی باشد، آنگاه آن کالا برای بازاریابی شبکه ای گزینه ی عالی است. وقتی نتورک مارکترها از کالا یا خدمتی خوششان بیاید، دوست دارند بستگان ، آشناها و همکاران قبلی شان را از آن کالا مطلع کنند. او می گوید : فروش، اغلب با توزیع یک دوست به دوست دیگر در مورد کالاهایی صورت می گیرد ؛ و البته برای قبول تبلیغات شما ، اعتبار شما بسیار مهم است.

تریش اشونگر سابقاً مجبور بود تمام روز را روی صندلی ای بنشیند . این مادر و زن خانه دار به مدت 10 سال به درد شدید کمر مبتلا بود. هیچ کدام از دکترها و جراحان ارتوپد نتوانسته بودند کمکی به او بکنند. سالها به امید کمی آرامش ، دست کم 10000 دلار خرج دارو و طب سوزنی اش کرد .وقتی یکی از دوستانش صندلی مغناطیسی (که کار شرکت Nikken بود) را به او معرفی کرد، حسابی شگفت زده شد (( این دیگر چیست؟)) و همین که روی آن نشست ، اندکی احساس راحتی کرد. دوست تریش به او و همسرش پیشنهاد کرد که تشک و بالشتک مخصوص کمر را هم
که محصول شرکت Nikken بود امتحان کنند. تریش نمی توانست باور کند که چقدر فرق کرده است او به خوابیدن کف اتاق عادت کرده بود . او این اتاق را در سال 1993 تجربه کرد. تریش بلافاصله محصولات نیکن را خریداری کرد؛ و البته ذهنش دائماً مشغول این تجارت بود. امروز که فقط 7 سال از نشستن روی آن صندلی می گذرد تریش و باب اشونکلر در شهر بویسی در ایالت آیداهو عضو کانون میلیونرهای نیکن هستند! در این مورد، مثل بسیاری از نمونه های دیگر ، کالا عالی بود.



موضوعات مرتبط: مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :