AVON یکی از سلاطین نام های تجاری در کنار سونی، مرسدس بنز،آدیداس....
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
AVON یکی از سلاطین نام های تجاری در کنار سونی، مرسدس بنز،آدیداس....
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:9 | بازدید : 879 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

AVON یکی از سلاطین نام های تجاری در کنار سونی، مرسدس بنز،آدیداس....

شاید برای تعدادی از مردم، AVON هنوز کمی شوخی به نظر بیاید و برای بسیاری ممکن است یادآور فروشندگان زیادی آراسته و پیراسته آن در دهه 50 باشد که با لبخند های ثابت و مدل موهای ثابت تر از آن، در خانه ها را می زدند و می گفتند : "AVON آمده!"

شاید AVON شیک ترین و خاص ترین یا به روز ترین نام تجاری محصولات زیبایی نباشد؛ ولی هنوز یکی از پردرآمدترین آنهاست در حقیقت ارزش نام تجاریش از "شانل" بیشتر است.اگرچه بیش از یک قرن از عمر آن می گذرد ولی "محبوب کدبانو های خانه"، در این دوران همچنان سالم و پر رونق به کار خود ادامه می دهد.

در سال های اخیر AVON توانسته است، علاوه بر حفظ بازار اصلی اش یعنی خانم های مسن تر،به نام تجاری تبدیل شود که برای جوانتر ها هم جذابیت دارد و با بستن قراردادهایی با زنان شیک پوش و جذاب، مثل بازیگر معروف " سلما هایک" و ستارگان تنیس "ونوس و سرینا ویلیامز، خود را با عصر جدید حاکمیت و محبوبیت ستارگان،منطبق سازد

انگاره ی "AVON آمده!"، به سرعت در حال محو شدن است و شرکت تمرکر خود را از فروش خانه به خانه به فروش از طریق شبکه معطوف کرده است. AVON هزاران نماینده فروش یا "بانوان AVON" دارد که متوسط سن آنها پایین آمده است و هم زمان AVON یک نام تجاری زیر مجموعه به نام "Mark" با هدف بازار جوان ارائه کرده است. این نمایندگان فروش جوان، بجای اینکه سراغ خانم های خانه دار کسل کننده بروند، به مهمانی ها، خوابگاه دانشجویان و کلاس های درس می روندو به همسالان خود لوازم آرایشی می فروشند.

فروش خانه به خانه هنوز کارایی دارد. "فیت پاپکورن" و "لیس ماریگولد" در کتابشان " تکامل:شناخت زنان-هشت حقیقت ضروری که در کار و زندگی به کارتان می آید" می نویسند: «فروش خانه به خانه درست به همان اندازه ای که در مورد زنان خانه دار کارآمد بود ،در مورد زنان شاغل هم کارآیی دارد. به این دلیل که زنانی که بیرون خانه کار می کنند ، همیشه از نظر وقت و انرژی در فشار هستند؛ پس سرویس های راحت و بدون جر و بحث که باعث صرفه جویی در وقت آنان می شود،مانند گذشته کارآمد است»

در واقع می توان گفت فروش خانه به خانه بهتر از هر زمان دیگری کار می کند؛به این دلیل که با ظهور اینترنت، خدماتی که در خانه ها ارائه می شود، ارزش یافته و دیگر به خرید کردن به عنوان تجربه ای جمعی یا اجتماعی دیده نمی شود و بیشتر یک فعالیت انفرادی تلقی می شود.

از سوی دیگر AVON هم پس از آغاز مدیریت آندریا یونگ در سال 2001 در کار خود جدی تر شده است و خود را از شر کالاهای از مد افتاده و قدیمیش رها ساخته، گستره های جدیدی از کالاهای مربوط به سلامتی، مثل     AVON Wellnessرا ارائه کرده است.

AVON برای دستیابی به یک هویت روشن تر و حرفه ای تر، تصاویر شلوغ و پلوغی که از ویژگی های تبلیغاتش بود را نیز تغییر داده است. شاید کالا هایش هنوز ارزان باشد، ولی بازاریابی اش به سطوح بالا رسیده است. در حالی که شرکت های دیگر تولید کننده لوازم آرایشی، در طول اولین سال های هزاره جدید دچار مشکلاتی شدند، AVON از گذشته هم قوی تر شد. AVON مسائلی مثل فروپاشی اقتصادی در آرژانتین ، رکود اقتصاد جهانی و از دست دادن یک شریک کاری عمده را از سر گذراند و با وجود همه اینها، سود شرکت باز هم بالاتر رفت. در واقع AVON به دلیل کالا های ارزان قیمت و شبکه گسترده توزیع جهانی(3.4 میلیون توزیع کننده در 148 کشور) نه تنها در شرایط ناپایدار اقتصادی به خوبی ایستادگی می کند، بلکه به طور عمده سود هم می برد. به نظر می رسد که لبخند های ثابت قرار است باقی بمانند.

رمز موفقیت

انعطاف پذیری: ساختار فروش خانه به خانه AVON ، به آن کمک کرد که یکی از انعطاف پذیرترین نام های تجاری در ارتباط با محصولات آرایشی شود. همچنین یکی از معدود نام های تجاری است که در شرایط آشفتگی بازار قدرت بیشتری بدست می آورد.

 قابلیت انطباقAVON با تشویق مشاورانش به فروش از طریق اینترنت ،به خوبی با عصر ارتباط انطباق یافته است و نیز توانسته است انگاره ی خود را با بازاری جوانتر و مد روزتر منطبق سازد.

سایت:www.avon.com

سال تاسیس: 1886
 
بر گرفته از کتاب سلاطین نام های تجاری
نویسنده : مت هیگ 



موضوعات مرتبط: آمارهای جهانی , مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :