بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
پرهیز از کالاهای تقلبی
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:5 | بازدید : 469 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

پرهیز از کالاهای تقلبی

دیر یا زود کالا های تقلبی رایج توسط مراجع قضایی یا هر شخص دیگری توقیف می شوند. بهتر است که شما هم قید چنین محصولاتی را بزنید. کالاهای تقلبی اغلب از طریق شکایاتی که در مورد برچسب، تبلیغات و بروشورهای تبلیغاتی این کالاها می شود، شناسایی می شوند. راهنمایی هایی که ممکن است در تشخیص کالای تقلبی موثر باشند در زیر آمده است:

1.       ادعاهایی مبنی بر اینکه این کالا نوعی «درمان مرموز» است. عباراتی توصیفی نظیر «معجزه» ، «جادویی» ، «دوای معجزه آسا» و «کشف تازه» شک برانگیز هستند.

 

2.       کالا هایی که با نام مستعار نظیر «سم زدا»، «تصفیه کن» و «نشاط آور» به توصیف تاثیرات آن کالا می پردازند. این کلمات مبهم هستند و محک زدنشان کار مشکلی است. لذا این واژه ها امکانی به شرکت می دهند تا محصولشان را موثر تر از آنچه هست بنمایانند.

 

3.       اعلام کنند که کالایی تاییدات رسمی بازرسی های علمی را گرفته است، در حالی که دلیل و مدرکی ارائه نشود یا تاریخ اعتبار آن گذشته باشد.

 

عقل سلیم خود را قاضی کنید: آیا کالا می تواند به وعده هایش عمل کند؟

 

نیازی نیست که شما یک بازاریاب حرفه ای باشید تا تصمیمات خوبی درباره کالا ها یا خدمات بگیرید . اما مراقب باشید که در دام شرکت هایی که تعاریف پر آب و تابی از محصولات و خدماتشان می کنند، در حالیکه هنوز بازار این محصولات یا خدمات به وجود نیامده، نیفتید. در این حرفه ادعا کردن کار آسانی است؛ بنابراین در مورد ادعاها از عقلتان کمک بگیرید. ممکن است یک شرکت مدعی شود که دارویی برای معالجه سرطان کشف کرده است، اما آیا احتمال دارد یک شرکت چنین کشفی را برای خودش نگه دارد؟ یا آن را از دسترس شرکت های بزرگ دارویی دور نگه دارد؟ ما امیدواریم که روزی درمانی برای سرطان پیدا شود، اما شک داریم که یک شرکت بازاریابی شبکه ای بتواند فروش آن را برای خود نگه دارد.

تاد اسمیت نماینده شرکت رکسل توصیه می کند: برای اینکه با ادعاهای دروغین و غلط وسوسه نشوید، عقلتان را بکار ببندید. مراقب باشید، ممکن است شخصی ادعای فروش کالایی کند اما در مورد واقعی بودن نیاز و تقاضای کالای پیشنهادی تحقیق کنید، آنگاه فکر کنید و ببنید آیا آن کالا با عقل جور در می آید.

 

کالاهای نامعقول نه تنها مردم را نسبت به این حرفه بدبین می کند، بلکه موجب کاهش اعتبار شرکت و حتی نابودی آن می شود. از چنین شرکت ها یا توزیع کنندگانی که به ترویج کالاها و خدمات فریبنده، دروغین و هیجان انگیز می پردازند، حذر کنید.

 

تاد می گوید: « در طول 10 سالی که در این حرفه بوده ام از کالاهایی که ادعاهای نامعقول دارند با خبرم، اما هنگامی که پای ارائه مدرک و آمار برای این کالا به میان میآید ، چیزی دستگیرتان نمی شود. این یک علامت خطر است.»

تاد مردم را مجبور می کند که حتی با وجود مدرک و سند به بررسی آن بپردازند.

 

اگر تحقیقاتی راجع به کالایی در یک دانشگاه معتبر (نه فقط توسط یک دکتر یا یک کلینیک) صورت گرفت، آنگاه با خیال راحت آن کالا را بپذیرید.

 

قابل ذکر است هم در گذشته و هم در حال شرکت هایی بسیاری در کشورمان بودند و هستند که کالاهایی با ویژگی های اشاره شده در بالا ارائه می دهند.

 


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


ارزیابی توفیق بالقوه شما در یک شرکت از طریق کالا و خدمات آن
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:4 | بازدید : 392 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

ارزیابی توفیق بالقوه شما در یک شرکت از طریق کالا و خدمات آن

کالا ها و خدماتی که یک شرکت ارائه می کند در نهایت تعیین کننده میزان و دوام موفقیت توزیع کنندگان آن شرکت است. نکته ای که همه باید مدنظر داشته باشند این است که کالا ها باید مطلوب باشند و خدمات به طرز عالی ارائه شود. فروشندگان باید قویاً احساس کنند که کالاها ضروری هستند و اینکه کالا ها آنقدر خوب هستند که استفاده از آنها چه حالا و چه در آینده واجب است- یعنی آن کالا از جمله کالا های واقعاً ضروری است.  وقتی فروشندگان چنین احساسی داشته باشند، می توانند این احساس را به مشتریان احتمالی هم منتقل کنند و مشتریان احتمالی هم این احساس، نیاز و انگیزه را به همکاران آتی شان. واقعیت این است که عملی کردن این کار، وجود تیمی را ایجاب می کند که خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد. این تیم شامل سازمان فروش ، بخش تامین بودجه، بخش انبار کالا ها و از همه مهمتر کسانی می شود که سوالات مشتریان را جواب می دهند و مشکل آنها را حل می کنند. وقتی شما معتقد باشید که مشتریان باید از کالا و یا خدمات ارائه شده راضی باشند، در آن صورت شما برنده خواهید بود. فقط مطمئن شوید شرکتی را انتخاب می کنید که خودتان هم از کالا و خدماتش خوشتان می آید و از آنها استفاده می کنید.

امروزه شرکت های آینده نگر از «قانون 70 درصد» پیروی می کنند. این قانون توسط قانون گذاران مقرر نشده، بلکه شامل «نظر و رای نهایی» «هیئت بازرگانی فدرال آمریکا» در سال 1979 در خصوص شرکتAMWAY است. طبق این قانون توزیع کنندگان موقعی می توانند دوباره از شرکت خرید کنند که 70 درصد کالا هایی را که قبلا خریده بودند را بفروشند یا استفاده کنند. این روش برای حمایت از توزیع کنندگان در خصوص کالا هایی که نمی توانند بفروشند یا استفاده کنند بسیار مفید است.

در نهایت ارزیابی شما از محصولات و خدمات شرکت مشخص می کند که آیا لازم است در مورد آن تجارت بیشتر تحقیق کنید یا نه. اگر ارزیابی شما از کالا ها و خدمات شرکت منفی بود، مجبور نیستید وقت ارزشمندتان را آنجا تلف کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام می دهید موجب می شود به موفقیتی که می خواهید برسید.

 

سوالاتی که باید از یک شرکت درباره کالاها ، خدمات و نحوه آموزش آن بپرسید:

1.       آیا شرکت کالا و خدمات خود را به صورت خرده می فروشد؟ به عبارت دیگر ، ایا بازاری هست که این کالا و خدمات را بخرد یا اینکه شما مجبورید بازاری برای این کالا ها و خدمات به وجود بیاورید؟

 

2.       آیا محصولات شرکت برای همه کس قابل استفاده است؟

 

3.       آیا شرکت از روش زرق و برق راه انداختن و تعاریف پر آب و تاب از کالا ها در فروش محصولاتش استفاده می کند یا طبق نظر کارشناسانه بر اساس موازین قانونی و حساب شده به فروش محصولاتش می پردازد؟

 

4.       آیا ادعاهایی که در مورد کالاهای شرکت صورت گرفته، رد شده یا مورد تایید بازرسان قرار گرفته است؟

 

5.       آیا شرکت از برنامه آموزشی مشخص و موثری برای آموزش توزیع کنندگان در خصوص کالاها و خدمات استفاده می کند؟

 

6.       آیا شرکت شرط ورود شما به همکاری با او را خرید لیستی از اقلام تعیین کرده است؟


موضوعات مرتبط: مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


پنج عامل مهم در حرکت و رشد یک شرکت بازاریابی شبکه ای
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:0 | بازدید : 454 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

پنج عامل مهم در حرکت و رشد یک شرکت بازاریابی شبکه ای

عملکرد موفق یک شرکت فروش مستقیم چند سطحی به اجرای عالی امور اداری،بازاریابی و تولید بستگی دارد. یک سیستم مدیریتی خوب شامل مشارکت و حضور مسئولانه و همچنین برنامه ریزی های استراتژیک کوتاه مدت و بلند مدت می باشد. فراهم کردن سرمایه کافی برای عبور از دوره های زمانی بحرانی و دادن اختیارات مناسب به مدیرانی که قدرت فهم و درک خوبی از مدیریت زمان و منابع دارند، یکی از مسائل مهم می باشد. در اینجا قصد داریم به 5 عامل موثر در زمینه ایجاد یک شرکت قدرتمند اشاره نماییم. یک شرکت خوب باید این 5 عامل اساسی را در خود داشته باشد:

1.       شرکت

·         مفهوم کلی برنامه تجاری شرکت عقلانی و قابل اجرا باشد

·         شرکت باید توانایی های لازم از جهت مالی را در خود داشته باشد

·         شرکت باید مدیران کارکشته و با تجربه ای داشته باشد

·         شرکت باید از لحاظ چارت سازمانی و براساس مدل تجاری آن توانایی خود نظم دهی را داشته باشد

 

2.      محصول

·         یک محصول با کارایی حقیقی باشد

·         باید منحصر به فرد باشد

·         باید قیمت رقابتی داشته باشد

·         باید توسط مشتریان مورد استفاده قرار گیرد و قابلیت خرید دوباره را داشته باشد

·         با چرخه بازاریابی باید سازگار باشد

 

3.      آموزش

·         آموزش باید یک بخش اساسی شرکت و تکه کامل کننده پازل باشد

·         برنامه آموزشی کاملی برای کارمندان باید وجود داشته باشد

·         برنامه آموزشی کاملی برای توزیع کنندگان باید وجود داشته باشد

·         شرکت باید ابزارهای آموزشی و فروش کامل و با کیفیتی داشته باشد

·         ابزارهای آموزشی باید از قیمت مناسبی برخوردار باشند

 

4.      سیستم خدمات رسانی به مشتریان و توزیع کنندگان

·          باید سیستم مسئول و توانایی در خدمات رسانی به مشتریان وجود داشته باشد

·          باید سیستم مسئول و توانایی در خدمات رسانی به توزیع کنندگان وجود داشته باشد

·         تمامی معاملات انجام شده با مشتریان و توزیع کنندگان باید برپایه اصول اخلاقی استوار باشد

·         باید با قوانین منطبق باشد

·         شیوه های خوب برای ایجاد روایط عمومی مناسب باید بکار برده شود

5.      طرح بازپرداخت

·         باید بر اساس میزان تلاش توزیع کنندگان به آنها پاداش دهد

·         باید قانونی باشد

·         باید از جهت مالی به خوبی مورد بررسی قرار گیرد

·         باید قابلیت ثبت اسناد و وقایع را داشته باشد

·         باید در تطابق و مکمل چرخه تولید باشد

 

تمامی موارد اشاره شده در بالا از مبانی اساسی می باشند و در بدو شروع کار باید اجرا و در طول مراحل حفظ گردند. یک طرح خوب و پاسخگوی فروش مستقیم در طراحی باید از هماهنگی بین قسمتهای اداری، بازاریابی و تولید،مالی و ملاحظات قانونی برخوردار باشد. یک شرکت باید از نقاط قوت خود به خوبی بهره ببرد. اما این موضوع هم قابل اشاره است که تشخیص نقاط ضعف نیز کار ساده ای نیست. رقبا همیشه در میان گفته ها و اعمال شما به دنبال نقاط ضعفتان می باشند. اگر شرکتی نقاط ضعف خود را تشخیص ندهد و سعی در برطرف نمودن آنها ننماید راه را برای رقبای خود باز نموده است

موضوعات مرتبط: مقالات , ,

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 587
:: بازدید سال : 1821
:: بازدید کلی : 27569